03 aug Wachtrij
Wachtrij
Onze maatschappij is een wachtrij aan het worden. Ik bedenk me dit tijdens een kopje koffie met mijn vrouw, die met een instantie in de wereld van het bloed geven aan de telefoon hangt. Het wordt haar ontmoedigd om persoonlijk contact met ze te maken.
Persoonlijk contact
Persoonlijk contact in onze maatschappij is het bloed in ons lichaam. Van beller 20 vordert ze naar beller nummer 16 in de wachtrij. Hoe is het mogelijk dat je als coördinator van bloed in ons land geen persoonlijk contact met je klanten wilt? Hoe bestaat het dat banken, verzekeraars, winkels het persoonlijke contact afzweren en ons via websites laten afspreken, aanmelden, etc. Hoe is het mogelijk dat wij als consumenten zover in het gemak van thuisbezorgen meegaan dat we ons in wachtrijen laten plaatsen. Mijn vrouw is inmiddels nummer 12 in de wachtrij.
Als iemand merkt dat dit bij MBO4Leisuresports gebeurt…
…wil die persoon mij dan heel hard aan mijn oren trekken en ons er weer van bewust maken dat de essentie van ons succes ligt in het persoonlijke contact? Natuurlijk, sneeuw en water en outdoor zijn heel gaaf. En het begeleiden van klanten, cursisten en deelnemers daarin is supertof. Mijn vrouw is nog steeds beller nummer 12 in de wachtrij. Op het moment dat wij onze klanten, cursisten en deelnemers in wachtrijen gaan laten aansluiten, gaan we de verkeerde kant op in ons vak. Persoonlijk contact, persoonlijke betrokkenheid, persoonlijke relaties: naast alle mooie kenmerken van onze opleiding is dit echt essentieel.
Mijn vrouw is inmiddels beller nummer 8 in de wachtrij.